Den hårda sanningen

Det blev en minst sagt oväntad kväll; hade en väldigt trevlig förfest hos Hoffman, det diskuterades film, serier och - givetvis - bygg. Mina favoritämnen i livet måhända?

Jag hade ingen lust att stå i en lång kö för att komma in och lyssna på världens sämsta dj, därför blev det ett riktigt lyckokast att jag träffade på Lizze utanför Moon. Vi dissade killarna (och dj:n) och drog till Bulls istället. Fantastiskt mycket folk överallt trots att det är veckan före löning så att komma fram till baren var en utmaning i sig. Råkade ut för ett "svensexegäng" och blev ståendes vid baren. Män i 35-40-års åldern som är ute har missat en sak med dagens unga: vi kan faktiskt höra!

Det kanske kommer som en chock men sådan är faktiskt sanningen. Anledningen till att jag berättar den här väldigt hårdbevakade sanningen är för det lille svensexe-gänget hade en ganska kaxig "ledare" som uttrycker sig med: "nu ska jag visa hur man ska göra ungefär". (Kul att vi råkade ut för samma sak i Bad Gastein; två medelålders killar som går bakom oss i en uppförsbacke och uttrycker sig med: "sånt ass får man sig inte längre". Det är i och för sig en komplimang men... kom igen nu jag hör dig!!) Och det är den censurerade versionen. Lizze och jag drog efter en cider och ställde oss utanför Nyhem och snackade istället, mycket bättre :) Tills det blev stjärnklart och kallt som fasiken vill säga, men fullmånen var vacker iaf ;)

Har en riktigt slö dag idag, steg upp lite innan ett (första gången på några år som jag faktiskt har sovit så sent istället för att börja stissa runt vid åtta) och sedan dess endast åstadkommit väldigt lite i livet. Duschat, satt på kaffe och gjort lyxfrukost i form av amerikanska pannkakor med bär- och bananröra som jag hattade ihop lite snabbt :) Jag behöver kanske inte poängtera att pannkakor nästan går under att "baka" och det därför blev jäkligt gott eller?

Nu ska jag ta min vanliga helgrunda, ringa lite folk och njuta av att solen faktiskt skiner. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback