Mys-söndag!

Eftersom Emmeli drog norrut i förmiddags har jag spenderat dagen med... att göra ingenting. Kolla på Glee har jag gjort, jag kan inte fatta att jag inte har kollat på det tidigare! Det är ju ändå ganska mycket min genre: musikal, komedi och ironi. Hur i hela friden kan jag ha missat det här?! Sjukt.

Jag har faktiskt tagit en promenad oxå och köpt hem lite "mat" (knäckebröd, frukter, a-fil och gurka... allt är ju relativt) men i övrigt har jag bara legat utslagen i sängen. Inte bakfull utan bara ganska nöjd med livet. Mys-söndag kallas det här :)

Jag har precis börjat på en ny bok så Glee fick stå lite åt sidan för bokens skull: 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Praktiskt taget hela familjen/släkten har läst den och älskat den, från första ordet förstod jag varför. Maken till språkkänlsa Jonas Jonasson har, så helt fantastiskt meningsbyggnader att handlingen nästan blir sekundär. Orden blir det viktiga, inte innehållet.

Japp, det är officiellt: jag har stora, stora problem och är verkligt, verkligt udda ;D

Nu ska jag läsa! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback