Vill du lära känna dig själv, så lägg märke till vad du helst och oftast tänker på

Vilken jäkla dag, jag är inte van vid att behöva fokusera från klockan 9 till 16.30, resultatet blev kanske inte så smickrande för min självbild. Resultat? Mina tankar vandrade iväg på eftermiddagen och jag blev stressad och frustrerad innan lunch. Att jag blev stressad och frustrerad hörde visserligen ihop med att vår lärare, i slutminuterna av labben, meddelar att det ska finnas en okänd variabel till i ekvationen. Synd bara att den då blev olösbar med de verktyg som vi förfogade över. Tack för den!

Men det där med att inte kunna hålla ihop tankar får jag nog jobba med... satt och läste citat ur min kalender och kluddade i blocket medan någon pratade. Jag kluddade inte meninglösheter iaf; jag kluddade faktiskt ner citat i min "tjock-stil". Jag råkar älska citat och köper bara kalendrar som har citat för varje vecka (vad ska man annars läsa på lektionerna?). Citat som: Förälskelse är som en stukning;andra gången kommer den lättare (Spanien) & I kärlek kan det vara bättre för oss att ta hänsyn än att ta poäng (Leo Buscaglia), kommer jag nog alltid älska att läsa.

Ord är viktiga för mig, alldeles för viktiga, för finns inte orden där så kompenserar min hjärna med en alltför livlig fantasi och får min fantasi löpa amok blir ingen glad, allra minst jag.

Nu blir det lite House och vila, sedan lite vin i vardagsrummet och till sist lite bowling med några tappra människor från klassen :) Najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback