Utmattad och nöjd

BodyPump-passet var... jobbigt. Riktigt, riktigt, riktigt jobbigt. Lite så att det snurrade i huvudet mer än en gång. Det är länge sedan jag har varit tvungen att blunda och koppla bort smärtan vid bröstmuskler och triceps. Det gjorde jag idag, skönt att veta att mina metoder för att hantera smärta fortfarande fungerar iaf. Måste sett ut som om jag låg och mediterade/sov, om det då inte vore för att armarna rörde sig, svetten lackade och musklerna arbetade febrilt för att orka lyfta ynka 10 kg.

Det är då man känner att man lever. Så jäkla härligt, jag har verkligen saknat den där känslan av total utmattning de senaste veckorna. När hela kroppen darrar och du har lite svårt att fokusera blicken men istället för att ge upp så biter man ihop och gör de sista förbannade armhävningarna (på tå, inte på knä).

Ja, det var en liten utläggning om mitt träningsberoende... :P

Nu är jag hungrig igen och ska därför traska nedåt för att se om det finns något kul att äta. Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback