The Sorcerer's Apprentice

Kan ju kanske passa på att recensera filmen jag såg; The Sorcerer's Apprentice. Mina förväntningar var lite småhöga faktiskt, Nicholas Cage brukar ju gilla matiné-genren och jag brukar älska matiné-genren!

Mina förväntningar infriades. Jag gillade den skarpt och det var precis vad jag behövde. Något lättsmält i filmväg med humor, lite kärlek och lite spänning och en väldigt fin blinkning till Svärdet i Stenen. Disney anropar Disney typ. 

Jag är nog lite svag för tafatta pojkar med en viss nördighet men å andra sidan är jag lite tafatt med en viss nördig sida så det har kanske sin naturliga förklaring. Hur de lyckas få den snygga tjejen när de inte kan komponera en hel mening i hennes närhet det däremot är lite svårare att fatta.  

Det här var verkligen min humor, inte ren slap-stick och inte ren, mörk ironi men någonting däremellan. Filmen ska inte tas på allvar och det visar den med all tydlighet. En film med självdistans

Störde mig lite på den väldigt Sagan om Ringen-lika inledningen, fast med en sämre berättarröst (Cate Blanchett är visserligen bästa berättarrösten ever så det är lite svårt att slå) men sedan ordnade den upp sig så det var lugnt :) Kommer lyssna sönder Secrets med One Republic ett tag dessutom.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback