The Walking Dead

Såg ju the Walking Dead igår; jag trodde - hoppades? - att det skulle vara bildligt talat. Inte bokstavligt.

Det var en bokstavlig titel på en serie, det var precis som att hoppa rakt in i en scen från valfri zombie-film. Nu råkar det ju vara så att jag har lite svårt för zombie-filmer och gore-filmer överhuvudtaget, att det var i en serie gör inget undantag. Jag känner hur jag liksom skrynklar upp näsan i lätt avsky vid åsynen av blod, hjärnsubstans och inälvor. Jag har inte svårt för att se blod, jag har bara svårt att se poängen.

Men. Eftersom det är en serie så ska jag ge den några avsnitt till, vem vet, gore-känslan kanske försvinner efter några avsnitt? (eller blir jag avtrubbad?)

Anledningen till att jag kan tänka mig ge serien några avsnitt till stavas: skådespelarna. Det råkar vara så att jag gillar Andrew Lincoln (Mark i Love Actually) och Sarah Wayne Callies (Prison Break) och hoppas att de kan lyfta upp det hela ur det enkelspåriga zombie-träsket.

Nej, nu får det vara så, snart blir det ju cirkel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback