Småland runt

Fullspäckad dag verkligen. Försvann från huset vid tio imorse och kom tillbaka vid sex. Däremellan hann vi avverka ungefär hela Småland kändes det som; Kosta, Orrefors och sedan Tingsryd på vägen hem.

Jag fick (tyvärr??) lite handlat, lite grejer från Craft, en tekanna från Höganäs (som jag har kikat på ett århundrade, 500 kr rabatt kändes mer än ok) och en plattång. Ganska ok skörd och jag låg i lä jämfört med syrran och svåger som handlade street-glas för ett par tusen eller så. Jag köpte street-glas till dem i julklapp och de blev lite inspirerade tydligen :)

  

Sjukt seriösa när vi provar mössor... som alltid ;D

Efter den lilla glasrundan så måste man alltid stanna i Tingsryd för lite fika. Börje's is the shit om man vill ha fika, det må vara så bonnigt att det luktar gödsel i ingången men 67 kr för fika till fyra pers det får en att glömma det mesta ;D

Hittade ju faktiskt min plattång där oxå (i syrénlila, naaajs!)! Lyckad dag med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback