Mitt i naturen á la familjen Hägg

Sovit dåligt, alldeles för mycket tankar i huvudet och alldeles för många skator utanför fönstret. Ärligt talat så borde de skadeskjutas... lite iaf. För så mycket mer högljudda än imorse kan de inte bli. Hela tomten känns som ett urdrag ur Mitt i naturen; skator, ekorrar, rådjur, kaniner, småfåglar och mitt i allt en liten skogstokig vovve som försöker hålla tomten fri :) 

Häromdagen när vi satt och åt frukost hörde vi en jäkla smäll, tittar ut på altanen och där sitter en rovfågel (högst troligt en ormvråk) med en trast i klorna. Jag undrar om han inte blev lite lätt yr i huvudet av smällen för han satt där en stund med trasten innan han flög iväg. Mamma, pappa och jag bara satt med öppna munnar och funderade på att sälja rättigheterna till tomten till just Mitt i naturen, för här verkar det onekligen hända grejer.  

Nu ska jag borsta tänderna och sedan måla väggar, måste komma igång nu för jag åker antagligen till Halmstad tidigare än planerat, folk drygade inte här i k-hamn riktigt så mycket som planerat.

          
  

Trädgården under förra vinterns snötäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback