Inga happy socks... men ett happy smile!

Det krävs inte mycket för att göra mig glad, ibland tar det faktiskt pinsamt lite för att göra mig glad. Som idag till exempel, jag står och väntar på min cappucino på espresso house och får syn på de små sockerpaketen. Jag beundrar espresso houses detaljrikedom för på sockerpaketen står det: En påse räcker. Du är tillräckligt söt ändå (Rörsockret) och Det här är kolhydrater. Men strunt i det idag. (Strösockret)

Sådana små detaljer gör mig glad, det är verkligen design använt på det bästa sättet :)

Det här har verkligen varit en glad-dag. Dels för att shoppingturen med medföljande lunch var så mysig och precis vad jag behövde: lite meningslöst spenderade tillsammans med min fina kombo. Dels för att vi verkligen tog i allt vi kunde på boxningen, jag blir glad av att röra mig, jag blir glad av att se emmeli bita ihop och verkligen slå ut alla frustrationer och jag blir glad över att kunna slå ut mina egna frustrationer.

Efter boxningen gick vi till maxi där vi råkade köpa jordgubbar och lite chips. Så till handbollen (jippi, btw) åt vi först kvällsmat; färska jordgubbar, fil och flingor och sedan chips, morötter & dipp som efterrätt. Sådan sjuk myskväll att det var helt sanslöst, det är så skönt att vara tillbaka i lite vardagslunk :) 

Imorn börjar det med vardagslunk på riktigt; skola mellan 9 & 12, mjölnermöte och sedan stormöte med mjölner... jippi. Jag får se till att hålla den här kvällen i minnet om jag skulle känna humöret dala...

...eller får jag väl ta med ett sockerpaket till skolan ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback