Husdrömmar

Jag har spenderat kvällen växelvis med Robin Hood (som jag inte fick se häromdagen) och hemnet. Hemnet kan ju vara något av det roligare som finns att kolla på, där kan jag (utan att överdriva) spendera flera timmar. Som idag: jag tror jag satt 4 timmar eller så. Helt sjukt, visserligen med en film igång samtidigt men ändå, helt sjukt.

Jag är alltid lite seriös i början och kollar de "nya" i mina vanliga kommuner och sedan totalflippade jag ut idag. Jag har ingen aning om varför jag kollade på villor för sisådär 20 miljoner men kul är det. Det värsta med de där bostadsrätterna och villorna är att de faktiskt oftast inte är ett under av fantastisk smak. Inte enligt mig iaf och jag hade för mitt liv inte pungat ut med de pengarna för ett hus som inte har ett dressing room och en suite till master bedroom. Det säger jag bara ;D

Det jag skulle komma till är att allt det här bara gav mig lite panik; panik inför att jag måste bli vuxen och skaffa mig jobb, bostad och allt annat jobbigt. Studentlivet är ett ganska chilligt liv och jag trivs ganska bra med det just nu. Och samtidigt som jag får panik blir jag oxå inspirerad (eller avskräckt) inför att starta ett vuxenliv i en lägenhet jag förhoppningsvis kommer behålla i några år!

Nej, nu ska jag försöka sova. Blir kosta imorn och då gäller det att vara utvilad, för en syster på shoppingspree är något av det jobbigare träningspassen man kan vara med om ;D



Lisas och Emils kök i deras lägenhet och två idioter (läs: jag och syster) i deras garderob

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback