Freak...?

Eftersom jag har gått samhälle med inriktning kultur (vilket gör mig till lite av ett freak i byggingenjörsklassen) så har vi diskuterat konst lite då och då. Inte tillräckligt mycket för att jag ska kunna säga att jag äger kompetens i det men tillräckligt mycket för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning.

Boken jag läser nu handlar nämligen mycket om impressionismen, vilket råkar vara en av mina favoritriktiningar inom konsten. Jag har speciellt en konstnär som jag favoriserar, en av de tidiga konstnärerna inom riktningen. En britt som vår lärare, Ulf, alltid pratade om och som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Nu när boken ändå nämner så många konstnärer så var jag ju tvungen att slå upp det.

William Turner. Kära någon, det ska ju inte vara så svårt med tanke på att jag älskar Pirates of the Caribbean!? Jag kommer nog komma ihåg det nu iaf ;D



William Turner - Snowstorm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback