Filmdagen övergick i en bokdag

Om jag hade en filmkväll igår (sammanlagt fem filmer; The Sorcerer's Apprentice, Depsicable me, Eclipse, Legend of the Guardians och En prinsessas dagbok, den ni!) så är det en bokdag idag. Jag skulle egentligen städa men började läsa boken vid frukosten och... fastnade. Ganska hårt oxå.

Kul att jag fastnade i just den här för jag var inte så imponerad av hennes första bok (som snällast kan beskrivas med barnslig och intetsägande). Inför bok nr 2 vässade hon pennan lite, lät sin huvudfigur växa upp och sluta gnälla och har faktiskt skärpt sig ganska hårt. Missförstå mig rätt, de tonåriga inre monologerna är fortfarande tröttsamma men de är inte lika långa eller gnälliga som i första boken.

Men eftersom mina beställda böcker inte kommer förrän senare i veckan och om jag läser ut den här står jag boklös ska jag gå och städa nu. Spara lite på krutet. Jag har redan läst halva, lite drygt, så det går väldigt snabbt trots att det är på engelska. Och, btw, boken heter Torment av Lauren Kate. Kanske skulle nämna det :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback