En hobbyanalys från min syster...

...låter ungefär såhär:

Berget symboliserar din närmsta framtid, där du står och vacklar mellan det trygga och det okända som kan verka farligt... Att stigen är så smal representerar den hårfina linjen mellan dem. Huset visar att saker och ting har både en negativ och en positiv sida och om man väljer att se det positiva och ta tag i det negativa så får man bättre slutresultat än om allt är rätt från början... Du har en längtan efter frihet samtidigt som du har en skräck för att falla fritt utan att få någon hjälp. De som vandrar med dig symboliserar dock hjälpen du får om något händer. Om det är lömska personer med dig finns risken att du inte får den hjälp du förväntade dig. Puss älskar dig.

Nu kan jag ju se ett flertal logiska luckor i det här resonemanget, främst eftersom det jag beskrev var världens minsta del av själva drömmen. Jag bara råkade gilla sceneriet just där (för det var verkligen vackert, det har etsat sig fast på näthinnan så pass att jag kan beskriva huset ner till minsta detalj... jag förstår mig verkligen inte på mitt minne ;D) och det var egentligen en mindre roll i själva drömmen, något som skulle passeras förbi.

Jag som aldrig brukar komma ihåg drömmar har den här fortfarande klar i huvudet... och nu pratar vi ändå världens längsta dröm! Jag kan till och med sätta mig in i känslan jag hade (en ganska trevlig sådan om vi ska vara ärliga), mycket weird. Jag kommer aldrig förstå mig på mig själv!

Och på tal om drömmar så ska jag nog vila en stund nu, vila upp mig inför ikväll för då blir det partyparty! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback