Dofter

Doftminnen är en intressant sak. Tänk egentligen hur mycket en speciell doft kan framkalla när det gäller minnen. Iaf för mig. En viss doft gör mig illamående, en annan gör mig lite småförälskad, en tredje får mig att tänka på 6 osv.

Anledningen till dessa funderingar är att mamma har bytt sköljmedel med den omedelbara effekten att jag tycker att jag luktar som en killkompis. Det känns som om jag har varit och snokat i hans garderob och snott med mig ett par underställsbyxor som verkligen inte är mina. För det är så det känns: det här kan inte vara mitt underställ

Dessutom vadar jag ju i minnen så fort jag känner lukten. Helt plötsligt är det trean på gymnasiet igen, jag spelar badminton eller kollar på film och livet är dramatiskt, komplicerat och på samma gång så väldigt enkelt. Ambivalent var treans ord och det stämmer fantastiskt bra fortfarande!  

Jag stör mig så mycket på det här att det blir till att tvätta när jag kommer till Halmstad, jag vill gärna spendera min tid i nutiden faktiskt! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback