Dag 23: det här får mig att må bättre

Mycket kan få mig att må bättre och oftast krävs det väldigt lite för att jag ska må bättre.

Min familj, mina vänner, pucko-vovven, en bra bok, en bra film, en bra serie, att motionera and so on and so on.

Problemet är att det krävs olika saker vid olika tillfällen, är jag i ett måttligt behov av uppmuntran då räcker det kanske bara med en bok, är behovet lite större kan mina vänner vara precis vad jag behöver och är behovet stort så är min familj det jag behöver. Sedan ibland finns det ingen bot utan då behöver jag bara mig själv, det finns tillfällen då ingen annan kan hjälpa mig utan jag måste hjälpa mig själv.

Sedan är det ju att förutom olika nivåer på uppmuntran finns det ju oxå olika versioner av vad jag lider av. Är jag frustrerad är träning det bästa, är jag sorgsen är mamma eller jag själv bäst, är jag arg kan det vara bra med lyssnande och stödjande vänner osv.

Just idag hade jag behövt träna och prata av mig samtidigt. Vilket humör att vara på, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback