Dag 22: det här upprör mig

Jaaa... det finns ju en hel del jag blir irriterad över. Vissa saker blir jag vansinnig över helt enkelt: korkade människor i affären, korkade människor i trafiken... ja, vi kan ju helt enkelt komma överens om att korkade människor upprör mig!

Och då måste vi givetvis definiera korkad, mitt begrepp är väldigt vitt nämligen. Folk som är korkade kan nämligen vara: elaka, egoistiska, oärliga, inkompetenta och faktiskt korkade. Bland annat.

Anledningen till att korkade människor i trafiken upprör mig är för att det blir farligt. Riktigt farligt, de har bara koll på sin egen bil och har inte den blekaste aning om vad som händer bakom, framför eller jämsides. Det är de som inte kan köra ordentligt i en rondell, kan inte läsa skyltar och inte hålla hastigheten vid normalt väglag. Kan du inte hålla hastigheten så ska du inte vara ute på vägarna helt enkelt för då är du inte kapabel att hantera ditt fordon korrekt. Punkt.

Sedan finns det sådant lite mer världsligt som upprör mig såsom krig, svält, ond bråd död men det här är kanske lite lättare att relatera till och faktiskt sådant jag flippar över dagligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback