Black Swan

Såg precis Black Swan med Natalie Portman, Vincent Cassel och Mila Kunis. Den var... inte riktigt vad jag hade tänkt mig. En thriller visst men mer psykologisk än något annat. Väldigt suggestiv, väldigt mörk och oväntat sexig.

Det intressanta är att alla tre beståndsdelarna var nog nödvändiga för att få filmen bra, för bra var den. Anser jag. Gillar lite mer psykologiska filmer, jag blev inte direkt rädd men lite skakad och leken mellan den klassiska musiken och den totala tystnaden är alltid ganska trevlig.

Och sen råkar jag älska balett. Det hjälper ju säkert.





Och eftersom jag ändå är inne på temat tror jag att jag börjar på boken The Swan Thieves (Kostova) som jag beställde :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback