Hoppas att hjärtat pallar för trycket

Var inne på moviezine.se för första gången på flera månader för att läsa recensionen för Sanctum. Jag brukade älska moviezine, jag praktiskt knarkade sidan innan men tappade intresset när de ändrade om layouten till en mer svårtillgänglig sådan. Jag har verkligen glömt hur fantastiskt ironiska, cyniska och klockrena deras recensenter kan vara. Sedan att jag inte alltid håller med är en annan sak.

Det jag skulle komma till - varför ska jag alltid ge bakgrund för allt? Det är inte ett ex-jobb jag skriver här! - är att i recensionen av Sanctum så nämns Neil Marshalls The Descent (Instängd) som liknande. Det roliga är att på väg mot bion så började jag prata om the Descent. Jag var lite nervös att Sanctum skulle vara som the Descent, det hade inte varit kul att se på bio i 3D nämligen. Inte alls kul för den skrämde skiten ur mig (the Descent alltså, Sanctum försökte knappt. Förutom på ett ställe och då höll jag på att peta ut ögat på en classmate när alla hoppade till).

Det som dock hade varit kul hade varit att ha ett Neil Marshall-maraton för han råkar vara en av mina favoritregissörer när det gäller skräckfilmer, låg budget, bra miljöer och han kan verkligen skrämma skiten ur mig. Jag har visserligen inte sovit inatt så att kombinera det med Dog Soldiers och The Descent kvällen efter är kanske... en fantastiskt dum idé.

Jag tror jag utmanar min klaustrofobi och kollar på Buried istället ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback