Minisemlan som blev en semla

Tog en paus i Happythankyoumoreplease (och grattis för att åstadkommit världens längsta filmtitel i ett ord!) för att baka lite semlor. Bakade faktiskt från grunden (något jag aldrig har gjort förut), tanken var minisemlor men... jag missbedömde hur jäsningen lite och de blev lite mer normalstora än förväntat.

Anledningen till den tänka ministorleken är att man blir så fruktansvärt illamående av en normalstor... inte undantaget hembakade för jag känner mig lite pösen minst sagt. Jag har svårighet att klura ut om jag gillade receptet eller inte oxå... som slät bulle var de inte alls goda, med grädde i blev det bättre och jag hoppas att mandelmassan ska fullända det hela, har inte provat det än nämligen.

För ett första försök får de godkänt men ska jag prova igen så ska jag göra vad man tydligen inte får i bakning - jag ska ändra receptet lite och se om resultatet blir bättre :)

Nu ska jag kika klart på filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback