Lill-lördag

Har bara varit i skolan i två timmar men har suttit lite med ex-jobbet innan dess så har faktiskt ägnat dagen åt plugg. Är nu ensam i lägenheten igen, vilket givetvis har till följd att jag har suttit med en kopp kaffe i handen och kalligraferat lite.

Upptäckte att ha en kaffekopp och en flaska med bläck i närheten av varandra är lite farligt... först höll jag på att dricka bläcket (vilket under några omständigheter inte kan vara bra) och sedan höll jag på att doppa stålspetsen i kaffet (vilket hade förstört mitt lilla brev men inte hade varit lika farligt). Förvirrad kvinna? Mycket möjligt.

Satt faktiskt och skrev brev - för hand - senast i måndags. Syrran skulle ändå få ett kuvert så varför inte köra old school och ta med ett handskrivet brev? Det kändes ändå ganska skönt, sätta sig ner och bara få ut tankarna på lite papper, ska kanske fortsätta. Synd bara att hon inte fick ett kalligraferat brev (vilket hade tagit ungefär ett århundrade) utan ett vanligt men hon verkade glad ändå ;) 

Korrekturläste det jag precis skrivit och upptäckte att jag hade i första stycket skrivet kalkylerat istället för kalligraferat... innebär det att jag kanske har skrivit kalligraferat i jobbansökningar av misstag?! Jag tänker inte få panik för det... men jag har svårt att se hur mina kunskaper i kalligrafi ska hjälpa mig få ett jobb...

Nej, nu blir det väl serier av något slag för spotify verkar ha bestämt sig för att ha reklam mellan varannan låt idag. Suck.



Lagt under övriga talanger på CV:et kanske? ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback