Ja, allt är ju relativt

Har suttit och letat fram bilder att ha i ett album, när man kollar igenom alla bilder man råkar ha stöter man på bilder och minnen man knappt visste att man hade. Och man får kanske revidera vissa tankegångar ibland... Som mina tankegångar kring min egen kropp till exempel. 

Mina kroppskomplex har väl aldrig varit så allvarliga, jag orkar nog inte bry mig så mycket oftast, men jag umgicks ett tag med ett gäng tjejer där ingen var särskilt stor och minst två var sjuka i anorexi. Det gör konstiga saker med ens huvud för jag vet att jag kände mig... inte stor... men större.

Och så snubblar jag på en bild av mig från den tiden:


hm. Det är inte precis det tunnaste jag har varit (hej, giftstruma och 50 kg!) men det är ändå inte... större. Inte någonstans, inte enligt hur jag ser livet idag iaf.

Kanske är något att satsa på inför beach 2011 visserligen? Jag har ju fått min yogamatta nu... lär ju  krävas en del sit-ups dock ;D

...och för att vara ärlig så är jag mer sugen på en kladdkaka än att göra sit-ups. Vishet kanske kommer med åldern? ;D (och nu ska vi vara totalt ärliga oxå... den där kroppen har jag inte precis svettats fram. Den är mer en restprodukt av att vara sjuk i giftstruma, så långt från vältränad som jag var där... det finns nog inte dess like ;D)

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

En liiiiiten kommentar: Jenny, det där är för smalt!! Precis som bilderna på mig från sommaren innan ettan, jag var på tok för smal! Osnyggt till tusen!! I <3 natural bodies.. Så om du bantar får du spö. Bara så du vet. Älskar dig!

2011-02-18 @ 22:51:41
Postat av: Jenny

Är du tokig i huvudet? Du vet att jag hatar att gå hungrig! Bantning är inte riktigt för mig pucko! Och jag håller med om att det är för smalt, udda att ingen kunde säga det då dock... :P

Faktiskt mest den snyggt tonade magen jag ville åt... men inte om det krävs att avstå från kladdkaka och bli sjuk i giftstruma igen ;)

Postat av: Lisa

Tonad mage är för töntar ;)



I salute thee kladdkaka! :) Och from nu kör jag helsatsning på vinter 2011 när man återigen får ha på sig stora tjocka mysiga tröjor och ingen anar hur mycket kladdkaka man faktiskt har ätit! :D

2011-02-19 @ 20:21:01
Postat av: Jenny

haha det är rätta takter! Tjocka tröjor is the shit! ;D



funderar på att göra en kladdkaka idag men har redan ätit chips, kolasnören och lite annat. Tar nog kladdkaka imorn istället ;)

2011-02-20 @ 15:21:38
URL: http://djenns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback