Happythankyoumoreplease

Lite oinspirerad att blogga men kunde ju passa på att berätta lite om filmen jag såg igår: happythankyoumoreplease. Ted från How I met your mother (mindre känd som Josh Radnor) har skrivit, regisserat och spelar huvudrollen, Sam; en novellskrivare som inte duger till att skriva romaner. Egentligen är det han och hans umgängeskrets det handlar om, utdraget över någon/några veckor.

Inte den klassiska romantiska komedin i alla avseenden men söt och lite quirky (finns det någon bra svensk översättning av det ordet egentligen). Jag fick ta en paus för semlebak med en halvtimme kvar av filmen för att inte tröttna och somna typ för även om den är söt med fina dialoger så är den så långsam att Sid Sengångaren hade kutat förbi.

En långsam söndag eller en dag med ytterligt tråkigt väder skulle jag rekommendera den här till helt enkelt... bra men lite långsam helt enkelt.



Tyckte väl att jag kände igen den rödhåriga tjejen (Kate Mara)... hon är med i we are Marshall som jag såg slutet på i söndags. Det förklarar saken!

Kommentarer
Postat av: cassa

ahaa. Kate Mara (hon är med i nån mer film va?), syster till Rooney Mara. Som ska spela amerikanska (en sämre)Lisbeth Salander. ;)

2011-02-16 @ 19:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback