Comeback!

Har vissa dagar när jag bara går och klurar på små finurliga formuleringar. Idag är en sådan dag... eller snarare: hela veckan har varit en sådan dag. En dag när jag saknar att ha en blogg att terrorisera min omgivning med. En blogg att få ut alla mina små finurliga formuleringar på.
Resultatet av en sådan här dag brukar vara att jag rycker på axlarna åt tanken på att plocka upp bloggandet igen men har jag lidit i en vecka så kanske jag ska ge upp och faktiskt se om jag har tågan att skriva mer än ett random inlägg. Därför:
första inlägget sedan april.

En nystart kan vi kalla det. Och jag ska faktiskt försöka skriva mer än 3 inlägg innan jag ger upp... "Challenge accepted!"

Har spenderat dagen med att kladda i blocket och dagdrömma mig bort till Italien. Traskade över vägen och undrade om ett par skinnstövlar hade varit för varmt därnere nu. För det hade ju trots allt varit ganska chict att promenera i Rom med ett par snygga skinnstövlar (vilket jag äger), kavaj (vilket jag oxå äger några stycken) och skinnhandskar (vilket jag äger... men borde köpa nya). Har jag måhända ritat upp några sorts konstiga förväntningar på Italien och dess invånare? Check

Mamma skrattade åt mig och mina skinnstövlar så eftermiddagen spenderades att dagdrömma om en ny plan: köpa chica stövlar av italienskt läder när man ändå är därnere. Visserligen saknar jag kanske de ekonomiska medlena för den perfekta stöveln och visserligen kanske jag inte saknar stövlar överhuvudtaget men det spelar ingen roll. Hittar jag den perfekta stöveln kommer jag slåss som ett djur för att få tag på dem ;)

Nu ska jag läsa lite i min löjligt tjejiga bok (riktad mot övre tonåren antar jag) innan det blir Lite sällskap tillsammans med kombo. De små finurliga formuleringarna har försvunnit någonstans i den djungel som ska föreställa min hjärna. Återkommer med fantastiskt underhållande anekdoter senare.




Dit ska jag!! 2,5 veckor och sedan traskar jag runt i Italien (antagligen mätt efter pasta, pizza, fika och allt annat italienare ska klämma in i munnen under dagen)! Längtar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback