Gårdagens STORA I-landsproblem

Hade en nära-döden-upplevelse igår. Utan att skoja, har ni försökt kämpa er igenom ett spinningpass utan att kunna dra djupa andetag?

"Ja, det är klart jag har!" säger nu astmatikern eller den förkylde så jag omformulerar frågan: har ni - fullt friska med all lungkapacitet i behåll - försökt kämpa er igenom ett spinningpass utan att kunna dra djupa andetag?

Det är inte lätt kan jag meddela, Emmeli kan intyga det, och varför skulle två friska personer helt plötsligt få problem att andas, under samma pass och alldeles i närheten av varandra?

Förklaringen stavas: kvinnan som satt snett framför oss. Hon luktade. Och inte av rosor precis.

Har nu lugnat ner mig lite (jämfört med igår, då var jag arg och snurrig av syrebrist) men ändå: hur i hela fridens namn kan en människa lukta så mycket!? Och det hade faktiskt varit mer ok om hon faktiskt hade tagit i, följt instruktioner eller betett sig normalt (något av de tre iaf). Iställlet satt hon mest på cykeln och drog ner min och Emmelis fighting spirit (av flera skäl). Nej, usch för äldre människor som inte kan tvätta sig, sitt hår eller sina kläder!!

Så, nu har jag fått ut det ur huvudet. Tack för så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback