En söndag fylld av allt annat än tentaplugg

Det finns så mycket man skulle kunna göra det här klockslaget en vanlig söndag. Sätta igång en film (gärna något med action för det blir jag lugn av... även om det är något av en motsägelse), läsa i boken (som innehåller action... vilket jag blir lugn av), sitta och vänta på att csn-bidraget ska komma in och jubla när det har gjort det (ja, jag blir lugn av ekonomisk trygghet).

Ja, det finns uppenbarligen en hel lista. Men, imorn är det tenta vilket innebär att jag endast ska utföra en av ovanstående. Jag ska läsa lite i min bok. Just nu är jag sjukt uppe i varv och jag behöver lugna ner mig lite.

Min och Emmelis dag har annars varit fin-fin. Vi har spenderat hela dagen i varandras sällskap (förutom när vi duschade, det hade varit weird att göra tillsammans); pluggat lite. Kollat på två filmer. Tränat i 1,5 timme. Gjort kyckling som aldrig blev färdig. Gjort muffins med två olika toppings (choklad och jordnötter, inte för att de blev färdiga heller men jag äter hellre muffins med sked än röd kyckling) och pluggat lite, lite till.

Sweet November var stillsam och ganska sorglig, rekommenderas om man är på det stillsamma, lätt eftertänksamma humöret. When in Rome var en komedi (chick-flick?) som inte var lika stillsam men jäkligt söt. Varning för att det finns en When in Rome med systrarna Olsen oxå. Ingen större hit insåg vi efter ca fem minuter. Den When in Rome från 2010 var mycket, mycket bättre.

Nu ska jag bädda ner mig igen. Hoppas er söndag var lika trevlig som min (vem behöver tenta-ångest när man har bokstavskombinationer liksom?!), natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback