vart tog helgen vägen?!

Kändes konstigt nu på förmiddagen när jag steg upp, det var som om en hel dag bara hade försvunnit när jag såg mig runt i köket. Bevis efter fredagens middag och göranden men inga efter igår. Men å andra sidan, stiger man upp vid sex och sitter på tåget norrut redan vid fem i sju (jag var lite tidig) för att anlända tillbaka i lägenheten i 40 min och sticka igen med vinbagen i handen och komma tillbaka ytterligare några timmar senare. Ja, då har man nog inte spenderat så mycket tid i sin lägenhet.

Istället satt jag i Louises lägenhet, hon hade fixat mat (heltstekt fläskfilé, många vuxenpoäng på det!) och vi drack lite vin samtidigt som vi kollade på the Other guys.

Det är länge sedan jag skrattade så åt en komedi, inledningen sätter tonen direkt med de stora stjärnorna inom poliskåren och hur de slocknade. Det sätter även tonen för humorn, den är så överdriven att den bara kan ses som rolig. Om förväntningarna är på en verklighetstrogen, men rolig (hur många finns det egentligen?!), komedi så finns det säkert andra filmer.

Den här är totalt out of control och med vissa oväntade blinkningar åt tlc.

Statistiken på slutet är lite av det bästa med filmen oxå. Fast den är mer upprörande än rolig. Ordentligt upprörande.



Utekvällen slutade med ett besök hos en kille från klassen för att sedan inte komma in på Mårtenson. Jag måste fixa lite äldre kompisar... iaf ett år äldre. Fast då å andra sidan måste jag ju faktiskt stanna och festa ibland. Igår var det så skönt att bara få gå och lägga sig. Pensionärsvarning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback