Nikita



Min nya favorit. Första avsnittet sändes i Sverige i förra veckan. Faktiskt så jag fastnade. Jag fastnade så pass att jag snart är ikapp USA i antalet avsnitt (8).

Grundstoryn är att Nikita är en avhoppad, något hämndlysten agent. Utbildad för att mörda av en statlig organisation, Division, som har tappat greppet och "gone rouge" på sitt eget lilla sätt. Vi kan säga att de privatiserade sig själva... och vad innebär privatisering? Jo, det innebär såklart att den här lilla organisationen på något sätt måste betala sina utgifter. Skillnaden mellan rätt och fel suddas ut i jakten på pengar och USAs "bästa" är bortglömt.

Nikitas egendesignade uppdrag är att sabotera Divisions uppdrag tills dess att organisationen är förstörd. Hon har en fördel och det är mullvaden hon har placerat inne på Division, Alex. Tillsammans ska de rasera allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback