Julfika

Har faktiskt bakat en hel massa idag och jag har lärt mig en massa nytt, om mig själv och om julbak.

Visste ni till exempel att det går alldeles utmärkt att göra knäck i en stekpanna av teflon? Det fastnar inte alls och inte ska det röras om heller. Grymt. Och gott blev det, knäcken blev perfekta. De smälter i munnen men är svåra att tugga på. Perfekt.

Jag upptäckte dessutom att jag är skitdålig på att trycka ner russin i lussekatterna, emmeli var grym och jag sög. Det är utvecklande att baka haha.

Jag provade mig på gräddkola. Totalt lyckat! Riktigt mumsiga. Problemet nu är att vi har tillräckligt med julfika för ett helt kompani, min mage behöver verkligen inte äta allt det där! Och då menar jag magen på det estetiska sättet ;D

Tur att vi kanske ska ha förfest inför julfesten, ett gäng hungriga byggare lär ju inte ha några problem med att sluka det där :P

Älskar emmelis kommentar när vi satt och fikade efter träningen med tända ljus och allt vi hade bakat:
emmeli - "Hade man bloggat så hade man tagit kort på den bilden!"
jag - "Jag bloggar... men inte på det sättet"

Kanske borde börja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback