Tillbaka i Sverige

Hemma igen. I Karlshamn vill säga, bara ett snabbt stopp i Halmstad för att hämta lite kläder.

Dagarna i Italien har varit trevliga. Tycker nog bättre om Pisa än om Rom faktiskt. Förväntade mig att bli totalt förälskad i Rom men förälskelsen uteblev (story of my life?). Problemet med Rom var nog all turister, det flockades av turister i Pisa oxå men där var tempot lugnare, stressen lägre och det var lättare att andas. I Rom var det så hetsigt, det var folk överallt, det knuffades och köerna var kilometerlånga, dessutom var shoppingen skit.

Rom var vackert men allt folk gjorde det lite svårt att andas. Mamma och jag gjorde allt för att undvika falla in i hetsen, vi satte oss ner när vi tyckte det passade och åt lite då och då.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med resan, vi har skrattat så vi har gråtit och inte tjafsat en gång. Trots minimala hotellrum, åskskurar och trötta fötter.

Det är kanske lite okonventionellt men jag trivs verkligen att åka med min mamá :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback