Harry, älskade Harry

"There's a storm coming..." som de säger i Harry Potter. Det stämmer för Halmstad just nu, flaggan utanför står i 90 graders vinkel med en farligt svajande flaggstång medan regnet slår mot fönstret.

Perfekta tillfället att ta upp Harry Potter. Harry, mitt älskade favoritämne. Jag och emmeli har ägnat de senaste dagarna åt att se om alla filmer (vilka inte är lika bra som böckerna givetvis), vi har sedan i måndags sett 5,5 filmer. Hann tyvärr inte se klart sexan innan hon stack till asien men sånt är livet.

Vi kommer ha sexan som uppladdning inför första delen av sjuan (när hon väl kommer tillbaka). Eller nåja, vi kommer ha sista timman av sexan som uppladdning inför sjuan. Det blir bra :)

Filmerna i sig är faktiskt inte så dåliga men när vi har sett dem så tätt inpå varandra har vi ju lagt märke till vissa grejer: resan med tåget till hogwarts verkar bli mörkare för varje film. Varje film blir mörkare för varje film. Det är inga barnfilmer längre, inte för mig. Jag hade då inte låtit ett hypotetiskt barn se de här filmerna... inte utan att läsa böckerna först (lite förberedelse kan ju inte skada?). Knappt jag vill låta den lättskrämda emmeli se filmerna utan sällskap... ;)

Jag kanske ska gå på premiären av nya filmen och mitt hjärta värker av smärta vid tanke på alla små rädda barn i trollkarlshattar som kommer springa runt.



Eller så kanske jag är helt fel ute vid närmare eftertanke... alla de barn som sprang runt i hattar innan de har ju faktiskt vuxit upp i takt med filmerna (precis som jag)... kommer det bara vara en massa 22-åringar i hattar där då alltså?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback