Treåringstrots

Snöstorm här nere, pappa försöker skotta men det snöar igen lika snabbt ändå. Efter morgonpromenaden så har jag barrikaderat mig inomhus, bakat lite kaka, ätit lite lunch och nu ligger jag på fårfällen framför brasan och bara gottar mig. Så jäkla mys. Ser ut som jag ligger på mage på en skjuten isbjörn, den är ofantligt stor, vit och har samma struktur som ebba i pälsen. Asmysigt! Kan ju inte komma och klaga på att fryser nu iaf, brasan precis i närheten, pälsen och golvvärmen under, snöstorm is the shit!! :D

Enda problemet med snöstormen är att pappa kanske inte kan grilla ikväll, vi hade planerat en fullfjädrad familjekväll med lite vin, grillat kött och rotgrönsaker i ugnen. Lite sommarkänslor såhär i midvintern :)

Jag försökte provcera pappa idag när jag bakade förresten. Försökte mig på lite treåringstrots och ställde mig med sockerpaketet i handen, tittade på pappa och hällde sedan långsamt ut det över det nystädade golvet. Mamma, som var med på vad jag skulle göra, stod och försökte låta bli att asgarva i närheten. 

Det hade inte förväntad effekt; pappa bara tittade, log lite, ryckte på axlarna och gick sedan upp för att fortsätta städa. Jag har nu upptäckt vad det innebär att bli vuxen:

1) han kan inte köra upp mig på rummet för... jag har inget eget rum nuförtiden. Missförstå mig rätt, jag bor i ett eget rum men det är ju inte mitt, alla mina möbler är i Halmstad och rummet är abonnerat som datorrum.

2) han känner mig för väl och vet att mitt dåliga samvete skulle sätta in två sekunder senare... japp, jag började städa innan han ens gått ut ur rummet.

Snopet haha.



Älskade pappa med vovven :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback