Matkoma

Det gick alldeles utmärkt att rulla köttbullar, när det kommer till matlagning är jag grym på en sak: monotona arbeten. Rulla köttbullar, skiva potatis, you name it. När det kommer till allt det där som faktiskt sätter smak på maten är jag hyfsad. Det blir helt klart ätbart men jag har ingen (och har ingen lust att utveckla någon) större känsla för matlagning.

Jag kompenserar för det genom mitt bakande ;) Det ska ju vara rättvist i ett hushåll, inte sant (och ja, här pratar vi presumtiva det-kommer-förhoppningsvis-hända-någon-gång-hushåll)?

Suttit och slöat framför tvn resten av kvällen, hamnade i matkoma efter mina stuvade makaroner och köttbullar (japp, jag gjorde för mycket och jag åt för mycket) så att ens ta sig ut på promenad med vovven var alldeles för jobbigt. Jag är glad att jag lyckades ta mig uppför trappan till sängen ;)

Kan dock inte sova än för (klockan är halv elva) jag är alldeles för nyfiken på hur mitt hår blir med min nyinköpta gegga i. Just nu är det verkligt vackra lockar som faller kring ansiktet... men så är det alltid innan det torkar så. Sedan kommer fluffet! :P

Får läsa min hej-jag-är-en-tjej-och-gillar-just-nu-böcker-som-fokuserar-på-snygga-kroppsdelar-bok... typ allt som Dan Brown inte gör tillsammans med det han gör. Lite spänning tillsammans med lite faktiska konversationer (nåja).      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback