Kaxig...?

Jag och elin tog lite sovmorgon imorse, struntade i morgonpromenaden och satt istället vid köksbordet, drack te och snackade strunt. Det är som det brukar vara med den damen och mig, det pratas och pratas. För vad gjorde vi igårkväll kanske? Jo, vi pratade och småtittade på Marie Antoinette. Ganska ok film men bara endast tack vare den fantastiskt fina scenografin och converse-skorna instoppade lite oväntat. Annars inte så bra.

Känns som om mina kompisar är ganska vana vid mina föräldrar - och vice versa - för Elin tog ut allt sitt tet-humör på pappa igår.
Pappa - "Har ni något ni behöver på kontoret imorn?"
Jag - "Nä, vi har allt på mitt rum."
Pappa - "Bra, då kan jag gå upp och jobba där imornbitti då...?"
Elin - "Bara du är tyst så vi kan sova så..."

Pappa var förstummad och efter den kaxigheten förväntade jag mig faktiskt att pappa skulle komma instormandes med kastrullock eller något vid sju imorse. Men han var snäll som ett lamm, bara Ebba som kom intraskandes vid sju och la sig att sova i min säng (sjukt mysig, hon la sig vid huvudet på mig så jag kunde krama henne, annars brukar hon lägga sig vid fötterna och sno hela täcket).

Har spenderat eftermiddagen i Kristianstad på jakt efter sovrumsmöbler till päronen, tror kanske (kanske) att vi har hittat vad de söker efter! Fantastiskt! Att hitta skidkläder till Elin sen gick dock inte riktigt lika bra, alla var trötta och gav upp efter två butiker. Det är ingen go i oss inte :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback