Förlorare... eller vinnare?

Sitter hemma hos föräldrarna igen. Har ägnat hela dagen åt ingenting, lite dokumentärer, lite gamla (GAMLA) serier och bara... mys. Pappa är sjuk så vi är tre som har häckat i soffan (fyra med hunden). Kändes ganska bra. Jag behövde vila ut mig från helvetes-dagen igår. Fem timmar tog det att ta sig hem. Jag var så arg att jag kokade ett tag men när tåg nummer två blev försenat så var jag för kall för att koka. All energi gick åt till att försöka hålla kroppen varm. Det gick... inte så bra. Men jag kom hem till slut och blev lite ompysslad. Jag älskar min familj. Har jag sagt det? Kan man säga det för många gånger?

Jag har fastnat lite i Biggest Loser, det är svårt att inte kolla på det när det alltid går efter jag och emmeli har tränat. Jag ska erkänna att jag var fruktansvärt anti först, om det finns någon förnedringstv här i världen så borde det väl iaf vara den där de sätter överviktiga människor i en serie som heter Biggest Loser?!

Jag hade fel. Jättefel faktiskt. Den är inte så amerikansk i sitt upplägg utan istället solidarisk och lite ödmjuk (kommunistisk?! Allt som är solidariskt måste ju vara kommunistiskt enligt amerikanerna). Den bryr sig om sina deltagare och de bryr sig om varandra. Trevligt att se. Inte alltid. Men oftast.

Nu ska jag sova för nu kör jag bara korta, kryptiska meningar. Det, om något, är ett tecken på att jag behöver sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback