Fantastiskt rolig dag!

Hemma igen efter en väldigt trevlig eftermiddag/kväll, den blev lite längre än jag vad trodde. Stack bort till stan för att träffa Lizze vid två. Egentligen skulle vi gå och kolla på lite julklappar men bestämde oss för att fika på Briggen först istället tillsammans med Bella och Johanna, samt Johannas treåring Tea. Full rulle? Japp, utan tvekan. Även Elin dök upp ett tag senare och det var så trevligt att vi satt kvar och pratade tills Lizze var tvungen att åka hem för mat.

Har inte suttit och fikat på det sättet sen jag faktiskt flyttade från Karlshamn, det var lite vanligare att gå till Briggen då; fika lite, titta lite på folk och prata en jäkla massa :)

Elin och jag gick hem till Joakim, jag gjorde mina (numera) berömda mini-potatisklyftor och sedan överlät vi stekandet av köttet och skapandet av såsen till Joakim medan vi satt och pratade och rullade negerbollar i kokos. Har nog aldrig spenderat så lång tid i samma rum som Joakim under de åren de två har träffats. Han försöker nog verkligen bättra sig för Elin och det gör mig glad. Min Elin förtjänar all den lycka hon bara kan få.

För att ytterligare öka på matkoman jag hade hamnat i dukade Rebecka sedan fram lussekatter, pepparkakor, chokladkola, ostpretzels av något slag och lite annat smått och gott. Fruktansvärt mysigt att bara sitta med tända ljus, dricka te och öka på sin kroppshydda.

Jag behövde kanske en dag med flickorna (med små gästspel av pojkar oxå, Rebeckas Johan var med en stund oxå) för nu mår jag så fint. Ibland saknar jag faktiskt Karlshamn och det är, helt otvungna, umgänget. Man drar dit andan faller på, inga egentliga tider och förmågan att slå sig ner i någons soffa (Rebeckas) medan denna står i duschen.

Nu ska jag läsa lite men först ska jag knuffa undan hunden från täcket som hon har beslagtagit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback