Dag 18: min favoritfödelsedag

Där har jag min perfekta; min 18-årsdag. Det är nog en av de mest lyckade födelsedagarna någonsin...

som alla vet så var jag en liten ängel och drack därför inte innan min 18-årsdag. Eller ängel och ängel, jag är smålänning och hade ingen större lust att betala körkortet alldeles själv helt enkelt. Men tillbaka till saken; på min födelsedag var ju första gången jag festade på riktigt och det var så passande att det råkade vara en fredag.

Det råkade oxå vara avslutande dagen av vår nollning av ettorna. Så innan vi faktiskt började festa såg vi till att ett gäng nollor blev ettor.

Jag och min vapendragare, Sofie, drog tidigare, hem till mig. Stekte hamburgare och började dricka. Jag hade lite förfest och sedan gick vi ut.

Anledningen till varför en ganska ordinär utgång är min favoritfödelsedag? För att jag aldrig någonsin har lyckats få ett så perfekt rus igen eller haft det så roligt på utestället. Varenda människa som var med den kvällen intygar att det faktiskt var den roligaste utekvällen någonsin. Jag och Sofie shotade i baren, Elin (som ännu inte hade fyllt) dök upp på dansgolvet och shakade ass med oss, Fredrik och Mikke dök upp glada i hatten och på ett underbart humör.

Sedan att förfesten hemma var lyckad hjälper det hela, jag hade mamma att skratta så hon grät (hon fick, utan att överdriva, lägga sig på golvet för att kunna få någon luft) när jag lyckades öppna popcorn-påsen lite vildsint och några popcorn flög och landade rakt ner i Sofies urringning. Hon skrek och studsade när hon försökte få bort de varma pocornen, mamma skrattade och jag bara stod som ett fån ;)

Hela universum ville att min födelsedag skulle bli grym helt enkelt. Jag tackar och bockar för den födelsedagen, tack universum! :D



Jag (Olinda) och Sofie några månader efter min födelsedag, dec -06 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Helt sinnessjukt kul hade vi! Kan ha varit en av de absolut roligaste kvällarna faktiskt ;)

2010-12-29 @ 13:33:34
Postat av: Jenny

Jag vet! Tänk om man fick göra om den kvällen! :)

Tänker bara på när jag snubblade ur Simons bil vid drygt två, fan vad ni skrattade åt mig :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback