Dag 14: jag beundrar

Jag beundrar väldigt många olika personer, alla i min närhet, av olika anledningar. Eftersom jag känner mig lite avslagen och oinspirerad så skriver jag om en egenskap jag beundrar istället:

ärlighet. Jag beundrar ärlighet. Inte den råa, elaka ärligheten, som bara är ute efter att skada. För det är ju inte ärlighet egentligen, det är bara onödigt. Nej, den ärligheten jag pratar om är den som får folk att ställa sig upp för vad de tror på, säga vad de tycker och strunta i konsekvenserna eller vad man "borde" göra.

Jag beundrar ärlighet för det är vad jag behöver, jag behöver raka människor, utan baktankar eller dolda agendor, runt mig. Människor som jag kan lita på; för, utan ärlighet, hur i hela friden kan man veta vilka människor som döljer sig bakom maskerna? 

Jag beundrar ärlighet för varje människa som jag håller nära besitter den egenskapen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback