Dag 11: Mina syskon

Jag har ju faktiskt bara ett syskon, Lisa (går oxå under namnen Pluttis och Petite). Min underbara lillasyster, hon är av mina bästa vänner men vår uppväxt kantades av bråk, dispyter och regelrätta slagsmål. Slagsmålen blev färre för att sedan försvinna helt, bråken minskade i storlek och dispyterna blev till diskussioner och på något sätt blev både hon och jag vuxna tillsammans.

Min syster är ett litet geni; hon har en förståelse för matte och språk som jag saknar, det enda ämnet jag egentligen kan tävla mot henne är i svenska. Hon är stark, hon säger vad hon tycker och viker inte undan om det är något som är orättvist. Jag beundrar henne för den mentala styrkan, förmågan att ta plats och inte skämmas för mycket här i livet.

Vi är lika lika varandra som vi är olika varandra, det gör att vi kramas lika mycket som vi bråkar (eller "diskuterar" som det heter när man är vuxen). 

Hon är, och kommer alltid förbli, min lillasyster, min Petite. Trots att hon på så många sätt är mer vuxen än mig just nu. Det spelar ingen roll om hon är starkare, har fler vuxenpoäng eller längre utbildning, hon är minstingen i familjen och jag vet att jag kommer göra vad som helst för att skydda henne. 

                                       För henne skulle jag kunna flytta berg.  

                                       
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback