Dag 1: Om mig

En månad
Dag 01- Om mig
Dag 02- Min första kärlek
Dag 03- Mina föräldrar
Dag 04- Detta åt jag idag
Dag 05- Vad är kärlek?
Dag 06- Min dag
Dag 07- Min Bästa vän
Dag 08- Ett ögonblick
Dag 09- Min Tro
Dag 10- En önskan
Dag 11- Mina syskon
Dag 12- I min handväska
Dag 13- Den här veckan
Dag 14- Jag beundrar
Dag 15- Mina drömmar
Dag 16- Min fösta kyss
Dag 17- Mitt favoritminne
Dag 18- Min favorit födelsedag
Dag 19- Det här ångrar jag
Dag 20- Den här månaden
Dag 21- Ett annat ögonblick
Dag 22- Det här upprör mig
Dag 23- Det här får mig att bå bättre
Dag 24- Det här får mig att gråta
Dag 25- En första
Dag 26- Mina rädslor
Dag 27- Min favoritplats
Dag 28- Det här saknar jag
Dag 29- Mina ambitioner
Dag 30- Ett sista ögonblick

Eftersom alla andra verkar ha så kul med den här tänkte jag prova på. Jag kände att jag behövde lite kul i mitt liv och min blogg...

Dag 1: Om mig

Jag heter Jenny, 22 år och pluggar till byggingenjör i Halmstad. Det var det mest basala kan man väl säga, det mitt liv kretsar runt just nu (eller det kanske inte kretsar runt min ålder men... äh, ni fattar).

Jag lider storligen av serie-mani och har ett antal jag kikar på så ofta jag kan. Den senaste är Veronica Mars, bara två avsnitt in men det känns som en bra grej att slötitta på.

Jag bor tillsammans med min kombo (sambo) i en trerumslägenhet utan kök och är så sjukt nöjd med det. Hon har blivit min andra hälft och att säga att vi sitter ihop vid höften är dagens underdrift. Jag tror allvarligt att vi håller på att smälta ihop i en lockig varelse. Jaja, värre öden finns :)

På hemmafronten har jag en fruktansvärt vuxen lillasyster som faktiskt är sambo på riktigt. Hennes sambo har jag adpoterat som en lillebror, det känns bra att hon äntligen har haft lite vettig killsmak och valt någon som passar med henne och med familjen. Jag har min urstarka mamma och min fantastiska pappa och så en liten vovve som gör precis som hon vill. Känns skönt att vår skit-reglerna-mentalitet smittade av sig på hunden! Är det ens möjligt egentligen?!

Jag är glad oftast men har ett ganska eldfängt humör, jag ska inte retas när jag redan är arg om man säger så. Mitt starkaste karaktärsdrag är nog dock min stolthet, jag är en fruktansvärt stolt människa som lika gärna kan vara stolt över andra. Jag är nog oftare stolt över andras prestationer än jag över mina, jag vill människor väl helt enkelt och finner simpel glädje i att dela någon annans glädje.

Det var lite om mig, nu borde jag fortsätta med min fina (?) uppsats om arbetsmiljö. Woopidoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback