Dag 02: Min första kärlek

Jaha... den här var ju lite svårare. Jag är lätt emotionellt handikappad och kan inte skilja riktigt på mina känslor; därför tävlar Alle och Erik om platsen. Jag tror Erik får vinna faktiskt även om allt vara en röra där i slutet på trean, för jag hade onekligen känslor för Alle. Kanske inte så starka kanske men de fanns där. Skitsamma, Erik vinner.

Erik är (ironiskt nog) Alles kompis och det var genom honom vi träffades. Först bara på ett litet Hipp Hipp-maraton (där jag skämdes som ett djur för jag hade varit full som en kastrull när vi träffades första gången) och därefter pratade vi lite på msn (som man brukade göra på den gamla goda tiden) och på en studentfest så tog det fart.

Att säga att det var stormigt är en underdrift, jag var så kär som jag kunde bli (vilket inte vill säga så mycket, min nivå är inte så hög) och likaså var han. Problemet var svartsjukan; jag är inte svartsjuk för fem öre, Erik befann sig i andra änden av skalan. Så mitt öppna, obekymrade pratande med alla runtomkring fick honom att se svart och sedan såg jag svart för att han inte litade på mig. Vi var barn helt klart.

Men allt var inte dåligt och i ett halvår hade jag fantastiskt roligt tillsammans med en människa jag tycker om än idag. Vi passade inte som ett par helt enkelt. Men det gör inget, båda gick vidare till bättre saker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback