städning pågår

Det finns två tillfällen i livet då jag städar. Utan att känna mig tvingad eller pressad. Utan jag städar bara för att jag... vill det.

1) När jag är på mitt... eftertänksamma humör. Eftersom eftertänksam ligger lite för nära nedstämd på min känslomässiga skala för att jag ska vara nöjd så brukar jag städa. Och när jag städar har jag hög musik och lika höga klackar. Det brukar bota det eftertänksamma. Lite dansande med en dammsugare och jag är tillbaka på min normala nivå.

2) När det är något jag inte vill ta tag i. Till exempel pluggandet. Vilket är dagens anledning.

Så idag har jag dammat, dammsugigt, torkat golven och varit ute och plockat färska blommor till mitt rum.

Japp, solen gick upp i väster och kommer gå ner i norr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback