tänk vad lite ord kan göra

Hade skrivit ett väldigt fint (enligt mig... allt är ju relativt) inlägg om det bristfälliga språket i mycket av det jag läser dagligen. Men det försvann, till min stora irritation men det jag ville få fram var:

 Att det är grammatiska fel i en text är ju inte ens hälften så irriterande som när texten i sig är tråkig.

Texter som får mig att le behöver inte vara mer än triviala eller med ett ganska tråkigt ämne som grund. Allt det här gör inget så länge den är snyggt formulerad. Jag kan utan problem bortse från allt från stavfel till syftningsfel (dock inte särskrivningar för det är i särklass det vidrigaste) om bara texten är ett nöje att läsa.

Tyvärr finns det ju fall då man missbrukar ett bra ämne. Det bara faller... platt. Och det är jag börjar störa mig på saker och ting.

Det är fantasyns fel... bara för att det är ett så underbart språk i de böckerna jag läser nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback