Alltid kul att handla med morsan

Idag har jag varit shoppingglad... eller kanske inte jag, morsan har varit shoppingglad. Hon har nämligen köpt studentpresent till mig och dessutom har vi kikat på ny bil ;D haha. Hoppas, hoppas. Fruktansvärt sugen på en sån... världens härligaste att köra =D Det fanns dock ingen Mini inne... de var för dyra så det var ingen som köpte sådana ='(  Bittert, får fortsätta drömma.

Morsan och jag är nog världens fulaste, först skällde hon på mig för att jag var hetsig i bilen och lite senare var det hon som fingrade folk för glatta livet ;D Rätt åt idioterna =P Iaf så roade vi oss under bilturen genom att prata lite småländska, morsan hittade den perfekta Nybro-dialekten medan jag hade tappat kalmaritiskan lite... pratade lite snabbt. Skämdes lite ;D Morsan har iaf lärt upp mig väl något som märktes redan vid första försäljaren:

"Oj! 30 kronor i rabatt, det är ju hela en promille!" (det visade sig vara halv, det kunde den snåle jäkla försäljaren ha!)

Men morsan regerar fortfarande. Bilhandlaren hade lite problem att skaka fram en bil vi kunde provköra, morsan stil är oslagbar:

"Ni kan inte komma tillbaka en annan da..."
"Nej!! Vi bor i Asarum...."
(lite senare)
"... men då blev det helt plötsligt intressant igen..."
"Ja, jag kan nog skrapa fram en bil... fast den är väldigt smutsig." 
"Det är lugnt, jag ska inte visa upp den." 

Behöver jag nämna att vi fick provköra? Hehe... försäljarens tjänstebil (*visslar lite oskyldigt*). 

Sedan har jag ägnat resten av dagen åt att baka. Blev sugen på en sorts rabarberkaka som Eriks mamma, Karin, hade gjort men kunde inte hitta receptet. Lösningen: jag hittade på. Blev oväntat gott =) Rätt stolt över min uppfinningsrikedom, sedan bakade jag snoddas och även kokoskakor som jag doppade i choklad. Ganska mumsigt ;D Så nu är jag så mätt att jag vill spy... och jag vill dessutom ut och träna =P 

Have fun people!  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback