Underlig? Jo, tjena, minst sagt

Regler: varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn som ska utmanas.

1. Jag är otroligt slarvig, mitt rum ser ut som tredje världskriget, men det finns en sak som jag är otroligt pedantisk med: att mina låtar på datorn heter på exakt rätt sätt. Typexempel: Mika-Lollipop eller Evanescence-Going under. Inget mellanslag och bara första ordet ska ha stor bokstav =P Det är många låtar jag har döpt om =P
2. När jag läser så blir jag döv, har jag försjunkit i en bok så kan ingenting få mig att höra, du behöver stå precis jämte för att jag ska höra. Samma sak gäller när jag inte har glasögon på mig, alt. när jag har de dåliga, ser jag dåligt, så hör jag dåligt. Svårare än så är det inte ;)
3. Jag dagdrömmer största delen av min tid, ibland när folk tror att jag lyssnar så har jag huvudet uppe i det blå. Men min simultanförmåga har tränats upp, jag kan trots allt lyssna samtidigt om jag vill. Det är skrämmande hur många scenarior och bilder jag har i huvudet för tillfället.
4.  Jag är löjligt inläst på allt mystiskt och mytologiskt; stenar med "helande" egenskaper, örter, mytologiska djur, älvor, alver, gudar osv osv. För att inte tala om de 4 elementen (5 om man räknar etern... se! =P)! Det jag inte har i huvudet har jag sparat på datorn.
5. Jag har ungefär 6 läkare, i praktiken en för varje kroppsdel känns det som, men ingen kan förklara min mage och därför remitterar de vidare till andra läkare. Följden: jag får ännu fler läkare som inte kan förklara det!
 6
. Jag är skrockfull, inte med salt, stegar eller katter, men med siffror och tidpunkter (jag knackar inte men jag letar efter symmetri) och dessutom med horoskop.   

Se, jag är lika underlig som alla andra =P Tycker ändå att jag inte har något att sätta upp mot Emelie ;) haha Jag kan inte heller egentligen komma på någon som ska göra den (Emelie har redan nämnt mina dagliga bloggar =P)... upp till var och en!


Kommentarer
Postat av: Alle

Nej nej, helt fel...enligt min hierarki så ska låtarna ha stora bokstäver i varje ord (dock inte typ and, of osv.) och det ska vara mellanslag vid mellanstrecket:P
Dvs. Evanescence - Going Under ;)

2007-03-12 @ 14:26:27
Postat av: Emelie

håller med Alle, så som du har det Jenny så kan det då INTE se ut :P Mellanslag ska det bara!

2007-03-12 @ 15:41:02
Postat av: Nea

Håller faktiskt också med, utan mellanrum är det kladdigt :P

2007-03-12 @ 15:56:31
Postat av: Fräddan

Japp, mellanrum! dock ahr jag inte orkat skriva om låtarna på ett tag, haha!

Postat av: Jenny

Inte en chans att det ska vara mellanslag! Det bara flyter ut och är irriterande! Nu ser jag direkt vilken låt det är, bindestrecket skiljer ju artist från låt! Behöver ju inte en massa luft dessutom ;D
Och grammatiskt rätt ska det vara, funkar ju inte med stora bokstäver då! =P

2007-03-12 @ 19:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback