Sömnlös & uttråkad

Har inte sovit en blund än så länge, gäspar, men är inte trött. Huvudet går runt medan kroppen är död. Fullständigt död, utan räddning. 

Länge sedan jag hade en av mina sömnlösa nätter, över ett år sen. Så förbaskat tråkigt. När jag fattade att jag aldrig i hela mitt liv skulle kunna somna än på några timmar började jag läsa.

Jag har kommit fram till att med böcker så är jag lite snobb. Jag klarar inte av författare som skriver... som ett barn. Med ofullständiga meningar och utan någon direkt fyndighet. Så jävla tråkigt faktiskt. Läser Jonathan Stroud nu och sista delen i hans trilogi om Bartimaeus (försök att uttala det =P) Fyndig, slagfärdig och med det intressanta greppet med fotnoter (om personen ifråga vill lägga till ngt... helt underbart klockrena fotnoter oftast =D). Fick hem en helt ny bok med honom idag dessutom =) Fantasy är ändå bäst när det kommer till kritan. Utan fantasy hade jag inte kunnat ord som: defenestrera =P

Men det är ändå tråkigt. Jag älskar att sova!!! Snyft.

Kommentarer
Postat av: emelie

vi är likadana... fast tvärtom :P
too bad liksom. ska vi byta?

Postat av: Jenny

Just då hade jag kunnat göra det... men inte nu längre ;D

2007-06-02 @ 15:40:18
URL: http://djenns.blogg.se
Postat av: emelie

meeh, jag behöver ett byte! haha :P

2007-06-02 @ 16:36:05
URL: http://vanten.blogg.se
Postat av: Jenny

Hahaha =P

2007-06-02 @ 16:55:58
URL: http://djenns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback