Deckare = mys

Idag har jag shoppat =D Wej! Inte så mkt men sånt jag ville ha (om jag behövde kan ju diskuteras lite lätt =P). Köpte ett par jeansMQ-rean (för 150 spänn... fatta chockad jag blev!! ...och glad) och tre böcker (plus en till mamma). Har faktiskt börjat läsa böcker igen. Älskar sommaren får då har jag ändå tid till det. Älskar sommarregnen när man får krypa upp med en bok (eller film ibland), en kopp te och bara njuta =)

Har fastnat på deckare iaf, det är så kul att läsa (fast bara om dom är bra... men det gäller väl alla böcker?) Kräsen med språket har jag iaf blivit. Läste två böcker på Rhodos och de två författarna skrev... tråkigt. Ungefär likadant. Den ena hade varit journalist, jo tack, det märktes.

Då tyckte jag mkt bättre om Michael Connellys "fällan", där fanns fan så mkt bättre språk, handling och intriger (och jag blev inte ilsken över karaktärernas tanklöshet/dumhet en enda gång. Jippie yey). Nu har jag letat fler böcker från honom, men jag har inte fått fram ngt kul. Det borde finnas "början" på den jag läste men den kan inte hittas. Blaj. Just nu läser jag en annan deckarförfattare iaf; Harlan Coben (? hm. Glömt att kolla hur han stavas =S). Han är oxå stilren i språket, inte krusidulligt och med avslutade meningar. Det är fan det värsta som finns när en mening eller stycke känns som det hänger oavslutat i luften. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback