Hey sailor!

Efter jobbet igår så följde jag med Elin och Tessan in till stan för att sitta lite på Åbron och ta en drink eller något (kaffe för mig eftersom jag körde).

Visserligen satt vi inte på Åbron utan vi satt inne (mkt folk, kallt och mygg... där har ni anledningarna =P) och himmel, varför kan inte folk förvarna mig? Bara en massa sjömän ju! Vi tjejer var definitivt i minoritet... det bara kryllade av vita skjortor, fula hattar (hiskeligt fula verkligen) och allmän sjöklädsel (till och med Elin hade hajjat dagens "mode" ;D hahaha. Tabbe.). Värsta var att Elin och jag satt och pratade skit om finnarna jämte oss och så kom vi på att: oj då, vad händer om de kan svenska? Fem sekunder senare:

"Hej tjejer, får jag prata lite svenska med er?" Ooops. Fast det visade sig att han var ganska kass på svenska och inte fattade så det var nog lugnt =P Fick öva lite engelska. Sedan kom det några svenskar och "räddade" oss... tjoflöjt. Fast då slapp man iaf engelskan. Och det är alltid lika kul att meddela att ågatan är enda stället man kan gå till... =P

Idag ska jag städa huset, fika med brorsan och träna (för ovanlighetens skull... och det var ingen ironi överhuvudtaget i det). Får väl hoppas att det blir en trevlig dag =)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback