Min första lista! =)

Okej. Jag lovade Lizze att skapa en blogg där jag kunde hänge mig åt listor (vilka jag formligen älskar att läsa =P), så varsågod gumman. Här har du den! =) Hehe

Kan lika gärna börja med att lista saker om mig själv (snodde den från dig Emelie, jag vet men hoppas att du ursäktar =P).

Jag

1. Heter Jenny...
2. men kallas Häggan, Jenny Penny (avskyr det), Fluffy, Jenns (ville ha det men det var ju upptaget =P) mm.
 3. Anledningen till smeknamnet Fluffy är mitt afrohår.
4. Bor tillsammans med morsan, farsan och Lisa (lillsyrran, oftare kallad för Petite)
5. Asarum är min hemby...
6. ...men jag har även bott i Portugal, Lissabon, i ett år.
7.  Har haft körkort i 5 veckor och en dag =D
8. Klarar inte av lukten av schnitzel...
9. ...men lukten av choklad däremot ... ;)
10. Älskar att resa...
11. ...och var senast på Kap Verde.
12. Sjunger bara när jag är ensam...
13. ...eller kör bil
14. Jobbar på ICA i Asarum.
15. Går sista året på Vägga...
16. ...och är så skoltrött att jag håller på att dö.
17. Är blond naturligt men har ändå... 
18. ...precis blonderat håret...
19. ...men det räckte inte riktigt med en flaska, underhåret nästa vecka.
19. Har haft två undulater...
20. ...och längtar ihjäl mig efter en liten vovve
21. Har haft tandställning i två år, två månader och två veckor. 
22. Är lite fixerad vid exakta siffror (tydligen ;P)
23. Gillar inte mina kärlekshoroskop till Jungfrun...
24. ...eftersom de är alldeles för klockrena.
25. Har en tatuering nere på ankeln där det står VAIN...
26. ...men är bara riktigt fåfäng full (Helsingborg) =D
27. Tränar badminton tre gånger i veckan...
28. ...hoppar trampolin minst en gång i veckan...
29. ...kör fys med badmintonen en gång...
30. ....och går på Lizzes box it-pass en gång. 
31. Älskar att dansa...
32. ...full som nykter spelar ingen roll.
33. Kollar bara på början och slutet av Idol (av säsongen) om jag själv får bestämma.
34. Har konstant ont i magen...
35. ...men vägrar sluta träna eller låta det stoppa mig.
36. Har sjukdomen giftstruma (tack för den farmor =P)
37. Älskar julen.
38. Ska julbaka på fredag =D...
39. ...innan vi sticker ut och festar ;)
40. Det krävs mycket för att få mig att gråta...
41. ...om du inte gör mig riktigt arg vill säga. 
42. Ska dra till Magaluf nästa sommar =D
43. Är skrockfull till en viss del. 
44. Skrattade som en tok till sex och samlevnadsundervisningen idag (mycket tack vare killarna bakom)
45. Har humör som få ibland...
46. ...men är oftast chockerande lugn. 
47. Är en mycket social varelse som får panik utan mina kompisar...
48. ...vilket min familj aldrig hade gissat för några år sedan.
49. Kan vara mycket blyg...
50. ...men ibland inte ändå =P
51. Vill studera på Chalmers till Byggingenjör
52. Är för jäkla dålig på att skriva dagbok och även loggbok till projektarbetet
53. Älskar att läsa...
54. ...speciellt fantasy för då kan jag försvinna i min lilla egna värld. 
55. Älskar Greys Anatomy, Top Model, Scrubs och Vänner
56. Är konstant hungrig =P eller sugen iaf =P
57. Släpper loss tillsammans med mina kompisar, oavsett om det är i skolan eller på festen.
58. Älskar att baka (banankaka, snoddas, vaniljgifflar och pepparkakor är specialitéerna)...
59. ...och kan ägna hela dagar åt det.
60. Älskar att titta på film...
61. ...och det gäller även skräck men då måste jag ha ett knä att krypa upp i
62. Har aldrig varit förtjust i mina ben men har slutat bry mig.
63. Var äckligt smal (enligt mig) när jag var som sjukast i giftstruma...
64. ...men såg skräckexemplet för sjukdomen när jag låg inlagd en natt och insåg att jag är lyckligt lottad.
65. Har blåa ögon. 
66. Upptäckte att jag hade två kondomer i fickan...
67. ...men kom på att de kom från sexualupplysningen tidigare idag.
68. Har börjat strunta i skolan. 
69. Hade min första ordentliga fylla dagen jag fyllde 18 år...
70. ...hade jag haft den innan hade jag fått betala körkortet själv (en rätt schysst deal enligt mig själv)
71. Är dock kallad för alkis nu (stämmer ändå inte =P)
72. Känns som om jag är halvförbannad på morsan halva tiden. 
73. Har allvarliga problem att prata om känslor...
74. ...och tror att jag är känslomässigt blockerad på något vänster
75. Har lyckonumret 8
76. Älskar att shoppa och tycker alltid att jag behöver mer =P
77. Anser att Yellowcard är ett av de bästa banden någonsin (breathing ger mig rysningar)...
78. ...men oxå att Michael Jackson är gryyym!!
79. och Emelie regerade seriöst på dagis och har hållit ihop sen dess =)
80. Fick en hel massa nya kompisar på gymnasiet. Pussgurkor! =D 
81. Längtar till helgen. En massa kul
82. Funderar mycket på känslor just nu, fram och tillbaka igen.
83. Har inte mycket till tålamod, vilket ni får märka nu. För nu ger jag upp =)
      

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jenny har en blogg, Jenny har en blogg! :D

... Men min är ändå bäst ;) Såklart!

Postat av: Jenny

Känns skumt.
Och du har lite försprång... men snart är jag ikapp och om ;)

2006-11-22 @ 19:06:31
Postat av: Nea

Jag är näst bäst, för jag kom tvåa :D

2006-11-22 @ 19:07:37
Postat av: Jenny

Haha. Ni får delad ;)

... andraplats givetvis. Jag är först =P

2006-11-22 @ 19:09:51
Postat av: Lizette

Äntligen skaffade du dig med en blogg, tack vare mitt tjat igår kanske?!?! :P.. haha.. ska bli roligt att läsa dina listor..

2006-11-22 @ 19:45:48
URL: http://zettan.blogg.se
Postat av: Jenny

Japp. Defintivt tack vare ditt tjat =) Hedersomnämnande till Lizze =D

2006-11-22 @ 19:59:18
Postat av: Rwan

Föll du för trycket Jenns?? Men va kul att du har skaffat det nu:D Ännu mer kul att läsa:D

2006-11-23 @ 17:25:26
Postat av: Jenny

Haha japp. Jag föll för trycket =P Sånt är livet. Haha =P

2006-11-23 @ 22:33:49
URL: http://djenns.blogg.se
Postat av: Lisa

hrm... kommentar om påstående 46. kan diskuteras... hrm

2006-11-23 @ 22:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback