Adventlista

Lovade Fredrik att göra hans fina jullista så hedrar 1:a advent med den =)

1. Advent, något speciellt med det?
Älskar advent! Sådan stämning!! Tända ljus och gott fika =D
2. Julkakor/godis som du bara måste ha för att inte börja lipa?
Utan pepparkakor och lussekatter är jag förlorad... annars inget riktigt trängande
3. När bakar ni pepparkakor?
Innan 1:a advent, när vi hinner vilket resulterar i att vi bakar i mitten av november ungefär =P
4. Lussebullarna då?
Samtidigt som pepparkakorna, måste ha dom till 1:a advent!
5. Innehåller de saffran?
Annars kan jag lika gärna baka vanliga bullar i lite ovanligare form
6. Kan du texten till sankta lucia?
Om jag får tänka... ett bra tag! 
7. När dekoreras huset? (inte advetsljusstakarna nu!)
Runt den 22:a kanske, inte så viktigt
8. När kommer granen innanför tröskeln?
Samtidigt som resten av skiten
9. Plast eller riktig?
Eftersom vi är allergiska får vi nämna platsgranen (som inte kommer in i år eftersom Djävulen bär Päls då kommer riva ner den)
10. Vilket datum är du helt klar med julklappshandeln?
Så tidigt som möjligt... annars kan det bli lite panik
11. Vad är roiligast, att ge eller att få?
Att ge (eftersom jag redan vet vad jag ska få oftast)
12. När det nu har blivit julafton så har du väl följt julkalendern riktigt?
Nope, inte sen i femman. Tappade allt där i Portugal =P
13. Någon konstig jultradition?
Hela min familj är rätt konstig men att somna till Kalle Anka (det är så många av oss som gör det att det nu räknas till tradition) måste väl klassas som lite annorlunda
14. Var firas julen vanligtvis?
Tja, lite varstans. Oftast i Småland (hos ngn av dom som bor i Småland) eller hemma
15. Vem firar du med?
Bara familjen i år.
16. Vad på TV får absolut inte missas?
Kalle Anka... annars är jag inte mkt för tv under julen.
17. Om jag säger jultomtens verkstad, vad säger du då?
Bäst på Kalle Anka!!
18. Nämn tre saker som absolut måste finnas på julbordet?
Pappas köttbullar, skinkan och rödbetssallad
19. Nämn tre saker som du genast dissar på julbordet?
Jansons frestelse, sillen och ålen!!
20. Mandel i gröten eller?
Nope, blir så problem om pappa eller Lisa får den i sig... sjukhuset=ingen bra idé
21. Vid vilken tid sker julklappsutdelningen?
Hm, är det efter Kalle Anka? Ja, det är det nog.
22. Vilken låt måste absolut spelas för att din jul inte ska vara förstörd?
Samma svar som Lisa: Kylie Minouges snuskiga jullåt!! Grymmast!
23. Om du får en tröja som är grymt ful, nämner du det då?
Eftersom en av mina personligheter (för förklaring:
http://vanten.blogg.se/101106155206_order.html#comment) är kontrollfreak så vet jag redan vad jag ska få... och det är jag dessutom som har köpt allt.  
24. Till sist, tror du på tomten?
Lika mycket som jag är troende...

Kommentarer
Postat av: Anonym

AAAW va fin den bleeev! :D dock fattar jag inte hur du kan baka lussebullarna så tidigt. Och ingen kran, herrejösses, då hade min jul vart passé

2006-12-03 @ 19:56:21
Postat av: Jenny

Rätt stolt faktiskt ;) och det känns lite hemskt utan gran men vem kan INTE att lussebullar till 1:A??!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback